Rådighedskonsulent til Aktivitet & Udvikling [Denmark]


 

Er du glad for varierede arbejdsdage med mange forskellige opgaver? Trives du med at det tværfaglige samarbejde er i fokus? Og vil du gerne være en del af et stærkt rådighedsteam? I givet fald har vi jobbet til dig.

Aktivitet & Udvikling er en afdeling under Center for Arbejdsmarked i Guldborgsund kommune. Afdelingen varetager en række forskellige vigtige opgaver, herunder bl.a. sagsbehandling for ledige aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år, ydelsessagsbehandling og ydelsesudbetaling, ligesom Jobcentrets Jobbutik organisatorisk også er placeret i afdelingen. Samlet set er vi ca. 45. engagerede medarbejdere, heraf 2 rådighedskonsulenter, og vi mangler dig som en dygtig ny 3. kollega i teamet.

Som arbejdsplads er vi kendetegnet ved at have en uhøjtidelig omgangstone. Vi vil hinanden og har medarbejdertrivsel og medarbejdertilfredshed højt på dagsordenen

Om jobbet

$ads={1}

Som rådighedskonsulent skal du indgå i et team, hvor målgruppen er jobparate og aktivitetsparate borgere, som har forskellige behov og forudsætninger for at indgå i arbejdstyrken. Jobbet indebærer, at du både har telefonisk og personlig kontakt med borgerne. Din opgave vil være at sikre, at borgerne møder i deres beskæftigelsestilbud, og at der sanktioneres, hvis borgerne ikke opfylder deres rådighedsforpligtelse.
En del af opgaverne består i at du sammen med teamet passer sygetelefonen for aktiveringsstederne, hvor opgaven består i at registrere sygemeldinger, opfølgning på sygdom m.v. samt at sikre, at der partshøres og indstilles til sanktioner jf. Aktivlovens §§ 35 – 40 ved manglende opfyldelse af rådighedsforpligtelsen. Du kan henvise borgerne til lægelig udredning med det samme, hvis du finder det nødvendigt. Du indhenter lægelig dokumentation i forbindelse med sygemeldinger. Der vil også være besøg på borgernes adresser som led i opfølgningen, samt deltagelse ved samtaler hos arbejdsmarkedskonsulenterne.

Om dig
Du har lyst og interesse i at arbejde i et udviklings- og læringsrigt miljø. Du har en god registreringspraksis og flair for det administrative arbejde. Du har stærke kommunikative evner både mundtligt og skriftligt. Du har en smittende energi og en positiv tilgang til arbejdet, og vil gerne bidrage til en god og brugbar sparringskultur.
Det er vigtigt, at du kan tage svære samtaler med borgerne samt holde fast i beslutninger om sanktioner og fremmøde, selv om dette kan mødes med modstand. Det er derfor en forudsætning, at du er robust og viljefast, og at du har mod på at møde borgerne i en åben, værdig og ærlig dialog om krav og forventninger. Derudover vil det være en klar fordel at du har relevant uddannelse og/eller erhvervserfaring, da du vil skulle bestride en myndighedsrolle.

Vi tilbyder
Et selvstændigt og varierende job, gode kolleger som arbejder i et uformelt miljø med stor respekt for forskelligheder. En fleksibel og familievenlig arbejdsplads, hvor vi tager et fælles ansvar for, at trivsel og travlhed går hånd i hånd, og at der er balance mellem arbejdsliv og privatliv.

Ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst. 37 timer pr. uge. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt dog senest 15. august 2023. Ansøgningsfrist 11. juli 2023. Samtaler forventes afholdt 14. juli 2023.

Mere information
Har du spørgsmål eller ønsker flere oplysninger er du velkommen til at kontakte Faglig koordinator Tina Nielsen tlf. 2518 2765 eller Leder Brian Bo Rasmussen tlf. 2518 2112.

Ansøgningsprocedure: Send din ansøgning ved at klikke på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning og dit CV. Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger.

Mere om Guldborgsund Kommune:
Læs mere om Guldborgsund Kommune på www.guldborgsund.dk


Frist:
11-07-2023, 16:59
Kontaktperson:
Brian Bo Rasmussen
Leder
25182112

Stillingstype:
Fuldtid

$ads={2}


 

.

Post a Comment

Previous Post Next Post

نموذج الاتصال